Konverteringer & Google Ads

”Information is Key” – Denne sætning er vi formodentlig mange, som har lagt øre til et utal af gange. For det er så sandt som det er sagt. Når man arbejder med digitale medier, efterlader alle besøgende nemlig et ”fodaftryk”, for hver handling de foretager sig.
Disse ”fodaftryk”. forståelsen, samt analysering af dem, er alfa og omega for at få succes online. De er  med til at give dig en forståelse af, hvordan dine kunder interagerer på din hjemmeside, hvad kan de lide og hvad de ikke kan lide. For at kunne få data ind de rigtige steder, er vi nødt til at kunne spore den. Derfor bør man opsætte en sporring på disse “fodaftryk” som man i digitale kredse kalder konverteringssporring. Google giver dig mulighed for at kunne opsætte en sporing af dine konverteringer, så du altid kan følge med i og forstå, hvordan dine kunder interagerer med dine annoncer.  De kan eksempelvis have købt et produkt online, tilmeldt sig dit nyhedsbrev eller ringet til din virksomhed.

Hos Advertisers oplever vi rigtig mange virksomheder, som ikke har fået opsat sporring korrekt. Nogle virksomheder mangler sågar at opsætte sporingen og kan gå glip af potentielle leads. Derfor kan vi slet ikke understrege nok, hvor vigtigt det er, at sporingen bliver opsat korrekt.

Hvad er det konverteringssporing kan?

  • Det giver et overblik over, hvilke søgeord, annoncer, annoncegrupper samt kampagner, der bedst generer værdifuld aktivitet
  • Giver dig indsigt i dit annonceafkast i forhold til dine opsatte mål
  • Få indsigt i Hvem, Hvor og Hvordan din hjemmeside konverterer

Kommer størstedelen af dine salg eksempelvis fra mobil styresystemer som android og  iOS eller er det fra computeren via. Chrome? Konverteringssporing er en god måde at se om du er på de rigtige marketingmæssige kanaler og hvor du måske skal flytte dit fokus hen.

Hvordan virker konvertering i praksis i forhold til Google Ads?

Først er det vigtigt, at man definerer en konvertering først, for at få et billede af, hvad man skal spore efter.
En konvertering kan blandt andet være:

  • En handling på dit website:
    • Køb
    • Tilmelding til events eller lignende
  • Telefonopkald: Kunne være opkald fra mobilen, fra annonce eller direkte fra dit website.
  • App:
    • Installation af App. I forskellige styresystemer (android, iOS osv.)
    • Køb foretaget via App’en
    • Anden aktivitet som vurderes til at være en konvertering

Derudover er det også kundeaktivitet, der som udgangspunkt starter online og ender offline som eksempelvis køb af et hus eller en bil. Her anvender leads din hjemmeside for at kunne skabe et billede af produktet og for at skaffe informationer. Essensen i at foretage en sporing af konvertering er, at du nu får gjort det klart, hvad en konvertering er for din forretning. Måler du f.eks. en konvertering ud fra et salg, et nyhedsbrev, et opkald mm. Konverteringssporing kan klargøre effektiviteten ved dine online annoncer, og i sidste ende om du bruger dine penge på det rigtige. Konvertering kan som tidligere nævnt være mange forskellige ting, og det variere fra virksomhed til virksomhed, hvilke mål, der er opsat for en konvertering.

Hvad betyder en konvertering for dig?

I nogle tilfælde kan det også være vigtigt, at gøre det klart, hvilken værdi den pågældende konvertering har. For eksempelvis for en tømrer, der ikke har fysiske produkter, som kan lægges i en indkøbskurv, vil man definere hans konverteringer som et opkald, eller en accept på et tilbud. Når konverteringen er blevet defineret, skal sporring sættes ordentligt op. Brug gerne ekstra tid på at sætte dig ind i, hvordan den bliver sat korrekt op. Hvis dette ikke sker, vil du ikke modtage den korrekte data og dermed ikke få det rigtige billede af, hvor du skal ligge dit forretningsmæssige fokus. Konverteringssporing er ikke det mest sexede, og ryger ofte i glemmebogen. Det er en stor fejl! Det er nemlig af afgørende karakter for, at kunne skabe en sund forretning.

Vil du have hjælp til at få opsat sporing på dine konverteringer, så tag kontakt til os. Vi arbejder for at fremme din forretning!

Er du klar til at få mere ud af din virksomhed?

Hør hvordan vi kan hjælpe dig til at udvide din forretning og nå nye markeder.

Skal vi hjælpe dig og din virksomhed?

Vi tager gerne et uforpligtende møde og byder ind med, hvordan vi kan hjælpe lige netop din virksomhed.

Kontakt os

Udfyld formularen og vi vender straks tilbage.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Følg IKKE dette link, ellers vil du blive forbudt fra siden!