Udvidet CPC | Advertisers

Udvidet CPC

Udvidet CPC

Udvidet CPC – Enhanced Cost Per Click, er en ekstra funktion, som man har mulighed for, at bruge i forlængelse af manuel budgivning. Udvidet CPC fungerer sådan, at Google’s ”robotter” vil forsøge at maksimere antal konverteringer ved, at byde højere end din maks. CPC, hvis den vurderer, at sandsynligheden for en konvertering er høj. Modsat vil de også byde lavere, hvis sandsynligheden for en konvertering er lav. Dette er alt sammen med henblik på, at ramme en gennemsnitlig CPC lig med, eller meget tæt på ens maks. CPC.

Udvidet CPC forveksles ofte med mål-CPA, men der er væsentlige forskelle. Med mål-CPA fastsætter du en konverterings pris, som Google skal ramme. Med udvidet CPC giver du Google lov til at byde højere end den angivne konverterings pris, hvis der er større sandsynlighed for en konvertering. Ligeledes vil Google byde lavere, hvis der er mindre sandsynlighed for en konvertering.

Fordele ved Udvidet CPC:

  1. Har du nok data på din konto, kan det være en god ide, at give noget af kontrollen til Google. Google’s computere og algoritmer er meget effektive og kan træffe beslutninger i forhold til bud, der normalt ville have taget dig lang tid at analysere dig frem til.
  2. Normalt vil man sætte en højeste pris pr. konvertering. Dette kan være en pris, der er for lavt sat i forhold til potentielle konverteringer. Med Udvidet CPC kan Google byde Real-time, og dermed potentielt ”fange” forbrugere, der ikke ville have set annoncen med max CPC.
  3. At arbejde konkurrencedygtigt med Google Ads kan være et tidskrævende arbejde. Men med Udvidet CPC kan du sikre dig, at dit budget ikke løber løbsk uden at det vil tage for meget af din tid.

Ulemper ved Udvidet CPC:

  1. Udvidet CPC er kun effektivt, hvis der er nok data på kontoen til, at Google’s computere kan byde kvalificeret.
  2. Med Udvidet CPC mister du en del kontrol over budgivningen. Det eneste du kan styre er din max CPC og du vil ikke få nogle informationer om, hvad Google byder på sandsynlige konverteringer.
  3. Google er en platform baseret på indtjening og det er ikke altid, at det er en rentabel platform for deres annoncører. Deres beslutninger kan ofte være mere til fordel for Google end for din virksomhed. Det er algoritmer, der foretager beslutningerne og ikke dig selv.

Er du klar til at få mere ud af din virksomhed?

Hør hvordan vi kan hjælpe dig til at udvide din forretning og nå nye markeder.

Annoncører Scroll til toppen