Fiskegrej.dk | Advertisers

Kundecase

Fiskegrej.dk

Sæt madding på krogen og tag med ud og fisk

Fiskegrej.dk er eksemplet på, når det går for godt med online markedsføring. Kan det gå for godt? Ja, det kan det. Fiskegrej oplever så stor en succes med deres Google Ads, at de har svært ved at følge med i deres lagerbeholdning. Et luksusproblem, men også en realitet, når der først kommer gang i den online markedsføring med Google Ads. Advertisers har bare på to år løftet Fiskegrej.dk med procentstigning i omsætning på 414 %, mens deres konverteringsrate er steget fra 1 % til 1,61 %. De oplever en vækst de ikke havde drømt om inden de indgik samarbejdet med os.

Et godt samarbejde, både forretningsmæssigt og på det personlige plan.

Kris Jeppesen

Udfordringerne for Fiskegrej.dk

Fiskegrej kom ind som kunde hos Advertisers i oktober 2018. Her var deres udfordring, at de ikke nåede deres ønskede KPI’er. Kontoen ramte ikke ROAS og den lå for lavt. De havde desuden også et lavt Ad spend. Fiskegrejs ønske var derfor at øge deres Ad spend og få en bedre ROAS.

Løsningerne til opnå fangst online

Vores fokus var i første omgang at stabilisere kontoen. Det gjorde vi ved at analysere kontoens kampagner, og fjerne det, som ikke performede optimalt. Vi omstrukturerede derefter kontoens opbygning. Dette hjalp til at stabilisere Kontoens ROAS. Herefter kunne vi begynde på at udbygge kontoen, for at øge volumen.

Samarbejdet med Advertisers har været super spændende, super succesfuldt for os, og en rigtig god oplevelse.

Kris Jeppesen

Udbygning af kontoen

Da kontoen var stabiliseret og ramte flere af de ønskede KPI'er, skiftede vi fra at bruge en almindelig shopping kampagne, til at bruge Smart Shopping. Vi fik også opsat dynamiske parametre i samarbejde med deres udvikler. Smart shopping tilbyder ikke så mange værktøjer, men de få, som er tilgængelige er vigtige. Det er også afgørende at denne type kampagne administreres korrekt, og at værktøjerne i kampagnen administreres af en specialist. I forbindelse med oprettelsen af Smart Shopping gennemgik vi også deres shopping feed, og fik også her, i samarbejde med deres udvikler, opsat bedre regler og fik dermed forbedret feedet, og øget volumen på kontoen yderligere.

Hos Advertisers ser vi på vores kunders forretning som helhed. Vi har været bevidste om at fiskegrej ikke kun var en webshop, men også havde fysiske butikker. Derfor har vi også oprettet Display kampagner, og hjulpet med at rådgive i forhold til konkurrencer på SoMe-kanaler og kommet med ideer til deres hjemmeside. Her har vi også haft et fokus på at skabe stærk annoncering lokalt.

Resultater skabt i 2020

ROAS på konto

+0%

stigning
Konverteringer

+0%

stigning
Konverteringsværdi

+0%

stigning
Konverteringsrate

+0%

stigning

Resultater

Vi har over de sidste 2 år øget kontoens Ad spend, og skabt stor vækst. Fra vi overtog kontoen i oktober 2018 til oktober 2020, har vi øget Ad spend med 260 %, mens vi har ramte de ønskede KPI'er og særligt ROAS.

Fiskegrej har ikke kun fået øget deres online vækst, men også de fysiske butikker har oplevet opgang. Butikkerne har tjent 50% mere i 2019 end i 2018. Dermed er Google Ads også med til at skabe en synergi mellem webshoppen og de fysiske butikker.

Er du klar til at få mere ud af din virksomhed?

Hør hvordan vi kan hjælpe dig til at udvide din forretning og nå nye markeder.

Annoncører Scroll til toppen