BorgSound.dk | Advertisers

Kundecase - Borg Sound

Vores vækstrejse med BORG SOUND

Hvordan vi med den rette strategi og et stærkt samarbejde vækstede BORG SOUNDS omsætning med over 700%

Resultater skabt i 2021

ROAS

+0%

stigning
Visninger

+0%

stigning
Klik

+0%

stigning
Konverteringer

+0%

stigning
Omsætning

+0%

stigning

Advertisers har hjulpet os med at forbedre vores tilstedeværelse på Google og har været utrolig behagelige at arbejde sammen med. Deres løbende information om hvad de har optimeret på og hvordan de har arbejdet med vores konto giver en dejlig gennemsigtighed der er vigtig for relationen.

Mikkel Nielsen / BORG SOUND

Store forventninger og endnu større drømme

BORG SOUND startede i 2018 med én enkelt butik. Musikudstyr og instrumenter er deres passion, hvilket gennemsyrer alt, hvad de foretager sig.
De havde et stort ønske om at ekspandere forretningen - hvilket de ganske hurtigt formåede!
2 år senere stod de med fire butikker, én webshop, ét værksted og musikundervisning tilføjet til deres services.
Inden BORG SOUND kom til os, stod de selv for deres online marketing. De var gået i stå og vidste, at der skulle mere til for at opnå alt det, de ønskede.

BORG SOUND kom til os i slutningen af 2020 med store forventninger og endnu større drømme. De ville gerne øge deres omsætning og på sigt være til stede online i resten af verden.
ROAS lå ved start på 2,6 og deres Analytics kørte langt fra optimalt.

Efter en måned på vores bord var resultaterne tydelige; ROAS var steget til 9. En stigning på 246 %
Spoler vi yderligere 2 måneder frem, kunne vi fremvise en ROAS på 12,23 og en stigning i antallet af visninger på mere end 3 mio. Hermed er ROAS steget med 370%.

Ser vi på første kvartal af 2021 sammenlignet samme periode sidste år, så taler resultaterne for sig selv:

  • Omsætningen via Google Ads er steget med 750%.
  • Den totale omsætning er steget med 388%.

En kompleks strategi

Vi lagde internt en strategi, som tog udgangspunkt i følgende elementer:

  • Analyse af kundens målgruppe og branche
  • Undersøge kompleksiteten i kundens adfærd og købsmønster
  • Opbygge BORG SOUND's Ads konto på ny med udgangspunkt i ovenstående undersøgelser og analyser:
    • Search på produktniveau
    • Shopping kampagne via tredjepartsprogram

Ved at fokusere search primært omkring produktniveau, bliver BORG SOUND's produkter vist for kunden på det tidspunkt i købsprocessen, hvor der er størst sandsynlighed for et positivt resultat, hermed en transaktion.

I nedenstående eksempel tager vi udgangspunkt i købet af et keyboard.

Kunden starter ud med en idé og brede søgninger for herved at indhente al den information, som hun føler er nødvendig for at kunne foretage et funderet valg af produkt. Hvilket brand er bedst? Flottest? Kan mest?

Når brand og produkt er udvalgt kommer den allervigtigste del for webshoppen; vurdering og købsbeslutningen!

I disse to faser fylder elementer som pris, leveringstid, service, anmeldelser etc. utrolig meget.

Se eksempelvis ved nedenstående tabel hvor vi har stillet BORG SOUND overfor en fiktiv konkurrent. Her er der ingen tvivl om, at BORG SOUND (brand 2) vinder transaktionen over konkurrenten (brand 1) på baggrund af deres levering, ekstra services og trustpilot score.

En anden analyse vi foretog i den indledende fase med BORG SOUND gik på kompleksiteten i branchen, hvilket ofte hænger sammen med prisniveauet på produkterne. Ved musikinstrumenter opererer vi med priser i den høje ende, dette øger kompleksiteten, samt selve den tid en kunde bruger i første del af købsbeslutningen.

Købsadfærdstyper
Involveringsgrad
Høj involvering Lav involvering
Mærkedifferenciering Stor forskel mellem mærker Kompleks adfærd Variationssøgende adfærd
Lille forskel mellem mærker Adfærd rettet mod en acceptabel løsning Rutinebetonet adfærd

Denne kompleksitet kommer også til udtryk ved den høje mærkedifferentiering, både ift. udbytte, pris, udseende og behov, hvilket kræver en høj involvering allerede under informationssøgningen i købsprocessen og helt frem til købsbeslutningen.

At købe et musikinstrument er ikke en let beslutning, hvilket gælder både for hobbyspillere og professionelle - dette er BORG SOUND bevidste omkring, og de gør det lettere for deres kunder via faglige blogs og personlig, professionel service både i deres butikker og på deres webshop.

keyboard-post

Fremtidsudsigter for BORG SOUND

Sammen med BORG SOUND har vi fået lov til at være en del af deres enorme udvikling og rejse, og den er på ingen måde slut endnu.

Fundamentet er lagt og samarbejdet er stærkt - Næste skridt på rejsen er at nå ud til mange flere lande end Danmark.

Det kræver en del analysearbejde og erfaring at få succes i udlandet. Men med de erfaringer vi kommer med fra andre kunder samt vores rolle som Google International Growth Partner er vi godt klædt på til ligeledes at løfte denne del af rejsen i samarbejde med BORG SOUND.

Vil du også være markedsledende indenfor din branche?

Hør hvordan vi kan hjælpe dig til at udvide din forretning og nå nye markeder.

Annoncører Scroll til toppen